Hamownia podwoziowa, z rolkami o średnicy 395mm oraz masie 800 kg na oś! Masa rolek w trybie 4x4 to 1600 kg, co daje niejednokrotnie większe obciążenie niż samochód generuje własną masą całkowitą podczas normalnego poruszania się po drodze. Dzięki temu mamy możliwość bardzo precyzyjnego pomiaru mocnych pojazdów. W trybie inercyjnym możemy mierzyć do około 600 KM na oś.
Nasza hamownia podwoziowa 4WD wyposażona jest w dwa hamulce elektrowirowe Pentar Kloft P5 dzięki czemu umożliwia pomiar mocy i momentu obrotowego w trybie obciążeniowym do 1500Nm na każdą oś. Pomiar taki możemy wykonywać w trybie rozpędzania, oraz stałej prędkości obrotowej, możemy również dowolnie zaprojektować czas pomiaru od rozpędzania się poprzez chwilowe zatrzymanie na danych obrotach po zwolnienie mimo pełnego obciążenia, dzięki czemu zawsze mamy pewność że samochód podczas naszych badań jest w pełni dociążony.
Nasza hamownia podwoziowa dysponuje odczytem prędkości każdej pary rolek. Pomiar prędkości wykonywany jest przy użyciu enkoderów, co pozwala na wykonanie kilku tysięcy próbek podczas każdego badania. Czujniki tensometryczne są dwukierunkowego działania, umożliwiając pomiar w trybie obciążeniowym w obu kierunkach obrotu rolek.
Rolki hamowni są standardowo moletowane oraz wyważone do mniej niż grama, aby wyeliminować poślizg oraz najmniejsze drgania.
Dodatkowym niezwykle cennym wyposażeniem naszej hamowni jest ELEKTRONICZNA SYNCHRONIZACJA OSI w trybie 4WD, dzięki czemu możemy mierzyć każdy rodzaj napędu, XDRIVE, QUATTRO, HALDEX, QUADRA i inne mniej popularne. Oprogramowanie naszej hamowni na podstawie odczytów z enkoderów oraz tensometrów dobiera sterownanie regulatora PID dla hamulca przedniego i tylnego tak aby obydwie osie kręciły się dokładnie z tą samą prędkością obrotową, cały proces odbywa się z bardzo dużą częstotliwością dzięki czemu mierzony samochód zachwowuje się dokładnie tak jak na drodze.
Przenośna hamownia drogowa to urządzenie, które montuje się na koło samochodu, a pomiarów dokonuje na drodze. Hamownia nie ma ograniczeń co do mierzonej mocy ani momentu obrotowego - zmierzy każdą moc oraz auta z każdym napędem. Hamownia przenośna drogowa mierzy auta osobowe, dostawcze, terenowe, a także ciężarowe! Przenośne urządzenie różni się od stacjonarnego tym, że czujnik obrotów zakładany jest na koło samochodu. W tradycyjnej hamowni podwoziowej, by wyliczyć moc, program sterujący musi znać masę i obwód rolek. W hamowni przenośnej zamiast tych danych podajemy wagę samochodu i obwód koła. I to wszystko! Reszta wygląda tak samo jak w hamowni podwoziowej - inercyjnej, z tą różnicą, że auto rozpędzamy na drodze, a nie na rolkach, które ją symulują. Przenośna hamownia drogowa zmierzy moc i moment obrotowy, przyspieszenie oraz drogę hamowania. Parametry (moc, moment, przebyta droga, prędkość itp.) mierzone są z częstotliwością 256 razy na obrót koła, co daje dokładne pomiary oraz wykresy mocy i momentu. Hamownia przenośna posiada wiele zalet, m. in.:
Ta strona korzysta z cookies aby zapewnić świadczenie usług na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich użycie.